从这里了解印度人对中国的看法

印度可以拥抱美国,但是无法承担惹恼中国的后果

2012-06-13 16:35 48个评论 字号:

美国国防部长帕内塔在亚洲之旅的新德里站中发表了一些有趣的声明,声明包括美国将和印度展开更密切的国防合作,还建议印度接受美国所提供的前所未有的支持,捆绑上美军在亚洲的“重新平衡”政策。某些观察家称,美国现在认为印度有潜力成为不断发展的亚洲安全形势中的最重要伙伴。不过印度Rediff网称,印度可以拥抱美国,但是无法承担惹恼中国的后果。印度可以尽一切可能与美国合作,但是不能以中印关系为代价。

原文标题:Why India can’t afford to annoy China
原文链接:http://www.rediff.com/news/slide-show/slide-show-1-why-india-cant-afford-to-annoy-china/20120611.htm

美国国防部长帕内塔访问印度,与印度总理辛格举行会谈

美国国防部长帕内塔与印度总理辛格举行会谈

United States Defence Secretary Leon Panetta made some interesting pronouncements on the New Delhi leg of his Asian tour last week, including the offer of much closer defence cooperation (as in joint development of weapons, which India already does with Russia and Israel).

His statements suggested an American embrace that goes beyond all previous offers, and tied in with the “re-balancing” of US forces in Asia: putting 60 per cent of US naval assets in the Asia-Pacific region (as against 50 per cent now).

According to some observers, the US now sees India as having the potential to become its most important partner in a developing Asian security scenario that looks increasingly like a China containment policy.

美国国防部长帕内塔上周在亚洲之旅的新德里站中发表了一些有趣的声明,声明包括提供更密切的国防合作(跟印度与俄罗斯和以色列的武器联合开发一样)。

他的声明建议印度接受美国所提供的前所未有的支持,捆绑上美军在亚洲的“重新平衡”政策。美国将把60%的海军部署在亚太地区(当前比例是50%)。

某些观察家称,美国如今认为印度具有在亚洲安全框架下成为美国最重要伙伴的潜力,这种框架越来越像是一种遏制中国的策略。

There are good reasons to welcome the US initiatives, but also to throw cold water on excessive expectations. First, no Asian country (India included) will want to get into a US embrace that risks annoying China. India’s primary dispute with China is with regard to the land border.

While Washington can sell India its weapons (light howitzers and heavy transport aircraft are already on order) and in general help to bolster its defence capabilities, it can do little if fighting erupts in Ladakh or Arunachal Pradesh; India will be on its own, and will, therefore, consider it important to avoid risking conflict by continuing to project a policy of strategic autonomy.

Cooperate with the US by all means and in every way possible, but not at the expense of the relationship with China.

有很多不错的理由来欢迎美国的倡议,不过也要对过度期望泼些冷水。首先,没有哪个亚洲国家(包括印度)会冒着惹恼中国的危险投入美国的怀抱。边境土地问题是印度与中国所涉及的主要纠纷。

华盛顿可以向印度卖武器(轻型榴弹炮和重型运输飞机已经在订购之中),通常会帮助印度加强其防御能力。但若(中印)在拉达克或者阿鲁纳恰尔邦爆发冲突,那么美国能提供的帮助就少了。印度将只能依靠自己。所以印度认为坚持战略自主的政策是重要的,以避免冒着冲突的风险。

印度可以通过各种方式与美国进行合作,但是不能以中印关系为代价。

Even the small countries of Southeast Asia, which have traditionally welcomed a US security blanket, and which have territorial disputes with China, look over their shoulders at Beijing when they talk to Washington.

China has already become their largest trading partner, replacing the US; it could eventually overtake the US as the leading naval power in the region.

The US has about 100 major warships in the region; that number will not climb beyond 110 even after the “re-balancing” that is proposed. China, meanwhile, is expected to go from 86 major warships in 2009 to 106 by 2020, and these will be operating from nearer their bases.

即使是传统上欢迎美国安全保护伞并与中国有领土争端的东南亚小国,在同华盛顿交流的时候仍要回头看看北京。

中国已经取代美国成为最大的贸易伙伴,将最终超过美国成为该地区的首要海军力量。

美国在该地区有100艘主战军舰,即使力量重新平衡后也不会超过110艘。与此同时,中国的主战军舰有望从2009年的86艘增加到2020年的106艘。而且中国军舰是从较近的基地展开行动。

One ship can, of course, be very different from another in capability, but no Asian country is going to be immune to the fact of growing Chinese naval power at a time when the US defence budget is shrinking.

Indeed, some East Asian countries think the US is making too much of its “re-balancing”. No East Asian country will relish being asked to choose between Beijing and Washington, even though it may be wary of China’s growing power.

Ironically, the doubts about the effectiveness of the US military presence in the region could work to America’s advantage, as countries all the way from Japan to India take greater responsibility for their own security. Across the region, countries are busy rearming and bolstering defence spending, all of them responding to growing Chinese military capability and pressure. The end result could be a more effective containment of China’s territorial expansionism than anything that the US could hope to do on its own.

当然,军舰不同,能力也不同。但是没有哪个亚洲国家会对不断发展的中国海军力量具有免疫力。况且同时期的美国国防预算在萎缩。

确实,一些东亚国家认为美国对力量“重新平衡”着墨过多。东亚国家即使害怕中国不断发展的力量,但都不会喜欢在北京和华盛顿之间做选择。

讽刺的是,针对美国军队在该地区的存在的效果存疑可能对美国有利。因为从日本到印度一路而来的所有国家可能自己承担更多的安全责任。在整个地区,各国忙于重整军备和加强国防开支。一切都是对不断发展的中国军队的能力和压力的回应。最终结果是比使出浑身手段的美国更有效的遏制了中国领土扩张主义。

以下是印度网友的评论:

CHINA IS STILL OCCUPYING A BIG CHUNK OF OUR HIMALAYAN LAND
by M A (View MyPage) on Jun 12, 2012 09:59 AM

CHINA IS STILL OCCUPYING A BIG CHUNK OF OUR HIMALAYAN LAND AFTER THAT HUMILIATING DEFEAT IN 1962. EVEN AFTER 50 YEARS, OUR GOVT HAS NOT LEARN’T TO DEAL FIRMLY WITH CHINA. THEIR CREEPING ENCROACHMENT IS A REALITY BUT OUR SPINELESS COWARD CORRUPT UPA GOVT IS SO MUCH SHIT SCARED OF CHINA, THAT IS HAS NOT EVEN PREPARED TO RAISE THE ISSUE WITH THEM AND PERPETUALLY IN DENIAL MODE, TRYING TO FOOL US AND GETTING FOOLED THEMSELVES! THE ITALIAN QUEEN AND FAMILY IS ONLY INTERESTED TO ENMASS BLACK MONEY IN SWISS BANKS AND ALSO CHINESE BANKS!

自从1962年的那场耻辱性失败以来,中国一直占领着我们一大块的喜马拉雅山土地。甚至在50年后,我们的政府还没有学会如何强硬对付中国。他们的缓慢蚕食政策是真实存在的。但是我们没有骨气的腐败国民进步联盟政府太害怕中国,甚至不准备向他们提出这个问题,而是永远抱着否认的思维方式,试图愚弄我们和愚弄自己!那个意大利女王和家族只对把黑钱存入瑞士银行和中国银行感兴趣!

india need not care about china
by csng (View MyPage) on Jun 12, 2012 08:57 AM

India can have friendship with any one on its own terms without caring about what others think.
It need not care about China or Pakistan for that matter.
The author seems to be a communist stooch.
Cmon man have some respect for yourself and your country.

印度可以以自己的方式与任何人交朋友,而不需要顾及其他人的想法。印度不需要在这个方面考虑中国或者巴基斯坦。作者似乎是个共产主义傻粪。普通人对自己和对自己的国家是会有一些尊敬的。

The Beauty and the Beast
by Sam (View MyPage) on Jun 12, 2012 07:53 AM

The Beauty and the Beast

美女和野兽

..
by om shanti (View MyPage) on Jun 12, 2012 07:32 AM

SINO VIETNAM HIGHWAY

The first highway linking Southwest China’s Yunnan province and Vietnam will open to traffic next year.

The 600-km journey from Kunming, capital of Yunnan, to Hanoi, capital of Vietnam, will be reduced to six to seven hours from 12-plus hours,as reported in Chinese media.

China and Vietnam will be connected by highway once construction on a 250-km expressway is finished in Vietnam, and linking the countries via highway will greatly reduce transportation costs and boost the regional economy.

China and Vietnam started upgrading local expressways and roads to connect the cross-border highway in 2008 and 2009, respectively, the department said.

The highway is part of Yunnan’s Bridgehead Strategy, which aims to build a social and economic corridor toward South Asia and Southeast Asia. The mountainous province borders Myanmar, Laos and Vietnam.

Three other cross-border highways leading to Thailand, Myanmar and India are also under construction.

中越高速公路

连接中国云南省和越南的首条高速公路将于明年开放通车。

中国媒体报道,云南省省会昆明到越南首都河内的600公里旅程耗时将从12小时以上减少到6至7个小时。

一旦越南境内的250公里高速公路建设完成,中国和越南将会被高速公路连接起来。连接两国的高速公路将极大减少运输成本和促进地区经济。

中国和越南分别于2008年和2009年开始各自升级公路,以连通跨境高速公路。

这条高速公路是云南的桥头堡策略的一部分,旨在修建通往南亚和东南亚的社会和经济走廊。云南是一个山地多的省,与缅甸、老挝和越南接壤。

其他三条通往泰国、缅甸和印度的公路也在建设中。

what rubbish
by knowthe reason (View MyPage) on Jun 11, 2012 09:14 PM | Hide replies

writer seems to be lacking in self confidence…

作者似乎缺乏自信…

Re: what rubbish
by kunjan shah (View MyPage) on Jun 12, 2012 12:38 AM
china must be democratic. only then world will prosper

中国必须是皿煮国家。只有那时世界才会繁荣。

Re: Re: what rubbish
by om shanti (View MyPage) on Jun 12, 2012 07:32 AM
Compared to India,China is democratic.Donot be misguided by absence of useless elections to elect_thugs.

相比印度,中国是个皿煮国家。不要被只会选出恶棍的无用选举误导了。

Re: Re: what rubbish
by madhu sudan p (View MyPage) on Jun 12, 2012 09:53 AM
What India has achieved beeing democratic nation ?
Are we good in Science and Technology like Chinese ?

作为皿煮国家,印度取得过什么成就?

我们是否像中国人那样擅长科学技术?

Why
by Das (View MyPage) on Jun 11, 2012 04:43 PM | Hide replies

Here are the real reasons: utter lack of accountability, family run nation, rampant corruption directly stemming from outdated, despotic and parochial policies, inequality in the rule of law, ad hoc decision making and lack of work ethic. These are of course to a large extent interconnected. The resulting economic malaise, supervised by the elderly PM, means lack of resources for creating necessary formidable defence.

真正原因在这里:完全缺乏问责制、家族管理国家、直接源于过时、专横和目光狭隘的政策的腐败、法治的不平等、临时决策和缺乏职业道德。这些当然很大程度上是互相关联的。结果是年老总理监管下的经济乏力,意味着缺乏资源来打造必要的强大国防。

Re: Why
by LightisTruth (View MyPage) on Jun 12, 2012 12:53 AM

WHY U MAKING IT SO COMPLEX?

SIMPLY BLAME IN 1 WORD:

S0NIAc0ngress

为什么你要搞得那么复杂?

只要用一个词来指责就够了:索尼娅的国大党。

China
by arungopal agarwal (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:54 PM | Hide replies

India always had two great weaknesses, 1. not dare enough any time to attack except Hari Singh Nalwa(Maharaja Ranjit singh time) 2. India never had good weapenary.
India is sufferring with these two weaknesses even today.
Actually India is afraid of China.

印度一直有两个很大的弱点:1、除了马哈拉贾·兰吉特·辛格时代外,任何时候都不敢发起攻击;2、印度从来都没有好的武器。

印度甚至在今天还遭受这两个缺点的困扰。印度实际上是害怕中国的。

原创翻译:三泰虎 http://www.santaihu.com

Re: China
by kunjan shah (View MyPage) on Jun 12, 2012 12:39 AM
china just needs to be a democracy. its not our enemy.

中国只是需要成为皿煮国家,它不是我们的敌人。

Annoy
by tls mani (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:38 PM

Remember chaacha & Hindi cheeni Bhai Bhai.
What foresight of greatwise leader

记住“中印亲如兄弟”的口号

真是大智领导人的远见卓识

..
by om shanti (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:34 PM

So long India remains a bold sovereign nation,there is no immidiate threat to India.

Whenever it becomes a stooge,it will also become a sacrificial_lamb ? Can USA rescue their helper the doctor who helped them track Osama Bin Laden.If USA cannot protect one man from 33 years of imprisonment,what will it protect India ?

Finally,USA has to depend on China for funds to meet its debt gap.China is the bank of the world today and USA is the self appointed Police man.

We can place ourself either as an informer_of the police or as a sovereign_power.Decision is ours.

只要印度依然是英勇的主权国家,就不会面临直接的威胁。

一旦变成了傀儡,将会变成牺牲品。美国会解救在追踪本拉登时提供帮助的医生吗。如果美国无法让一个人免于33年的牢狱,那么它又会如何保护印度呢?

最终,美国不得不依靠中国的资金来填补债务缺口。中国是今天的世界银行。美国是自封的世界警察。

我们可以让自己当警察的告密者或者让自己当主权国家。决定在我们手上。

Annoy
by tls mani (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:33 PM | Hide replies

India cannot afford to annoy even the Muslim hawkers on streets annoying china is a dream that can never be true

印度甚至无法承担惹恼街上的msl小贩的后果。敢惹恼中国只是永远不会成真的梦想。

Re: Annoy
by Samir Bhagwat (View MyPage) on Jun 11, 2012 04:35 PM
True. with a weak and brutal (towards its own citizens)administration, we are in no state to face china.

对,有着这么一个软弱和对自己公民残暴的政府,我们根本无法面对中国。

China wants to establish its Supremacy over india
by Sharad Gupta (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:17 PM | Hide replies

Its Incorrect to say that India’s primary dispute with China is with regard to the land border. Its A Game of superiority

中国想要建立凌驾于印度之上的霸权。边界问题是印度与中国的主要争端的说法是不正确的。中印之间是一场角逐优越性的游戏。

Buddhist China
by Samir Bhagwat (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:06 PM

should be the next superpower. It will stem the onslaught of the Crusaders and their rivals.

佛教中国应该是下一个超级大国。它将阻止十字军及其竞争对手的屠殺。

Life wud be hell at china.
by Subrata Das (View MyPage) on Jun 11, 2012 01:28 PM | Hide replies

India shud learn from its neighbour how to irritate others. So india must take the same policy for china. But chinese govt shud return back the land at Aru.pra. acquired at the time of war1962, otherwise normal life of china cud be a great danger without any war.

印度应该学习邻国如何激怒其他国家。印度必须对中国采取同样的政策。中国人必须归还1962年中印战争时取得的那块土地,否则就是没有战争,中国的正常生活也可能面临巨大危险。

Re: Life wud be hell at china.
by PRK kulkarni (View MyPage) on Jun 11, 2012 02:51 PM
Only corrupt free,Dynamic Indian leadership can challenge china not the nautanki cong.

只有清廉和有活力的印度领导层才能挑战中国,而不是腐败的国大党。

Leon Panetta’s Offer
by Kaniarakath George (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:15 PM | Hide replies

India need all, not against anybody but for all nations. Peace an stability with human development are our aims. We need technology more than arms as deterent and that’s welcome from anybody. George Kaniarakath

印度需要的不是反对其他国家,而是支持所有国家。我们的目标是人类的和平稳定的发展。相比武器,我们更需要技术来当做威慑。任何国家都会表示欢迎。

Re: Leon Panetta’s Offer
by A INDIANBROTHERHOOD (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:17 PM
we need modi like man to disturb and divide the country to face china

为了面对中国,我们需要穆迪那样的人来扰乱和分裂国家。

Re: Re: Leon Panetta’s Offer
by Samir Bhagwat (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:23 PM
The congress is doing a superb job in disturbing and dividing the country on communal and caste lines

在以宗教和种姓为根据来扰乱和分裂国家方面,国大党做得非常棒。

India can embrace US, but can’t afford to annoy China
by Typhoid Mary (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:22 PM

What dreckish news is this? Tell me, can india with a pettycoat govt helming affiars, afford to raise even maldive’s dander, let’s not talk about china? However, please note, no prizes for guessing!!

这是什么垃圾新闻?告诉我,软弱政府控制下的印度可以承担惹恼哪怕是马尔代夫的后果吗。我们就别提中国了。不过请注意,不用猜也知道答案!

BJP and co.
by Chalta Hai (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:22 PM | Hide replies

These politicians which are categorized as far-right have a similar tendency:

1. They can not tolerate criticism
2. They can not respect women and in this case this young man is seen hitting a old woman.
3. They show hyper nationalism
4. They can not stop abusing and spreading lie

It happens in India too and in a big way. When they run out of arguments, they first abuse your thinking and then your family. These politicians which are categorized as far-right have a similar tendency:

那些被归类为极右的政客有类似倾向:

1、他们不能容忍批评

2、他们不尊重妇女。在这方面,你会看到年轻男子殴打老妇。

3、他们表现出极端民族主义

4、他们无法停止滥用和散布谎言。

印度也存在大量的此类政客。当他们理屈词穷的时候,他们会首先辱骂你的想法,然后就辱骂你的家人。这些被归类为极右的政客都有此类倾向。

原创翻译:三泰虎 http://www.santaihu.com

Re: BJP and co.
by Samir Bhagwat (View MyPage) on Jun 11, 2012 04:40 PM
every point you mentioned especially no. 2 (the old woman killed in Ramdev’s meeting) applies to the congriess and not BJP

你所提到的每一点,特别是第二点适用于国大党和印度人民党。

DEAR PRIME MINISTER
by Chalta Hai (View MyPage) on Jun 11, 2012 03:15 PM | Hide replies

Mr. Manmohan Singh, Sir, You are an economist par excellence.. You might act when the West economy is plummeted while you have the opportunity to act now and provide biggest boost to India’s economy. One of the biggest culprits in keeping Indian economy in uncertainty is the volatility in the oil prices. Here is a tip off to fix this irritant once for all. The West is dwindling and sliding down on a fast slippery slope. Future belongs to Asian Goliaths – Pakistan, India and China. Who can know this better than YOU, Sir Ji?

India and Pakistan China together would form what would be world’s biggest ever trading block and a salivating marketplace. The oil rich Iran and the Middle East is ideally placed for both sides to interact with mutual bilateral trade. China will soon learn, as did the US before, that there is no substitute to M-E for supply of oil on both cost and price levels. Peace and friendship between India and China would automatically embrace Pakistan in the tie up. America is shooting in its foot with its in vain adventurism with ran and Afghanistan. It is trade that is now the driving force. Furthermore, China is sitting with world’s largest foreign exchange reserve while Pakistan’s economy is growing faster than America, India can have it for the asking. The oil producers would lay networks of oil pipelines and set up oil refineries throughout the Indo China land mass.

曼莫汉·辛格先生,你是个出类拔萃的经济学家。当西方经济一落千丈的时候,你会采取行动。你现在有机会极大推动印度经济。印度经济发展难以保持的罪魁祸首是石油价格的不稳定性。这是一劳永逸解决这个问题的提示。西方经济在快速下滑。未来属于亚洲巨人:巴基斯坦、印度和中国。先生,谁又会比你更了解这点呢?

印度、巴基斯坦和中国加起来可以形成世界最大的贸易板块和令人垂涎的市场。石油丰富的伊朗和中东的位置相当适合展开双边贸易。中国会像美国以前那样很快认识到在成本和价格方面,没有地方可以取代中东的石油供应。中印之间的和平友好自然会让巴基斯坦靠拢过来。美国在阿富汗的冒险行动是搬起石头砸自己的脚。现在的推动力量是贸易。此外,中国坐拥世界最大的外汇储备,巴基斯坦经济发展速度比美国更快。石油生产商将会在整个印支大陆上铺设石油管道网络和建立炼油厂。

友荐云推荐
      • 相信你是印度人,你这句话是玩笑的话,没关系。但是,认真的说,你别把某一个中国人的行为,冠以中国人。再说,喜欢沙发啊、板凳啊,这只是个人爱好,没有是非问题。
        还有一个,根据波士顿咨询集团(Boston Consulting Group)报告称,印度网民未来5年内有望翻3倍,达到2.37亿人(此为2011年9月网上信息);根据中国互联网信息中心的统计,截至2011年12月底,中国网民数量突破5亿,达到5.13亿。想说的是:大概中国网民实在太多了,所以,一些中国网民觉得沙发和板凳很难得。

  1. 其实每个国家都有愤愤,这不值得奇怪。只要他们的思潮没形成主流,对国家不会构成影响,像二战时的德国和日本就是愤愤当道的结果。话说回来,愤愤也不是一无是处,当国家有危难的时候,也要靠他们解决问题,恰当的时候他们就是国家的脊梁。

    愤愤们心态不平,要么看高自己,要么看轻自己,他们最易被人利用,老毛就是运用愤愤的高手,不管在战争时期还是在文革时期,手段都达到炉火纯清的地步。

    现阶段的中国,由于距文革时期不远,文革的流毒倘存。所以,国家领导人曾指出,如果制度不健存,中国还会有再犯文革错误的可能。

    不管哪一个国家,如果愤愤太多,民主一定失败,要么自乱,要么被外国势力利用生乱。相信作为一个中国人,大家都不希望中国出现乱象,不管是理智的人还是愤愤们,主观上是不希望乱的,但闸门一开,乱象一生,就不是希望不希望的事了,从乱到治所付的代价太大了,这点从中东国家以及东欧国家的颜色革命中可以清楚看到。

    至于官员的贪污问题,与民不民主没关系,如果民主就能解决问题,那么阿三早就解决了。本人的农村老家选出的村长是通过民主选举的,但贪的问题也一样没解决。贪污的问题主要是制度问题,监督和执法的问题,与民主无关。与其说民主还政于民,不如说是政客们捉弄选民的工具。如同汽车准入标准一样,我要控制你的汽车进入我的市场,当你是欧2标准的时候,我说欧2不行,要欧3才可以,当你低价销售的时候,我说你不是市场经济国家,要对你反倾销调查,这就是资本主义的操控工具。他们依靠强大的政治联盟,以超强的经济,军事,文化作后盾,通过这一系列的不可辩博的理由实行对别国干涉。中国可不可以用这一手段干预外国呢?不行,中国还没到那一步,最少目前来看还没有那一实力,当中国的军事和经济实力超过或相当的时候,且中国的盟友累积到一定的时候,就可以用了,那时你要进入中国的市场必需符合中国的标准,你对我不利,我说你国内不和谐,没贯彻落实三个代表的精神,不给你准入证,你产品价格太低,我说你没人权,血汗工厂,污染什么的,反正理由多的是。你想成为富国不给我打工?那我提高资源价格,控制技术输出,反正资源是我控制的,价格提高后的暴利也是自己所得,再不行,可以运用货币霸权,操控你的市场,让你物价高涨,货币贬值。我的货币是国际储备货币,用印钞票的方法把你的资源和产品掠夺,就好比我用白纸换你的小汽车一样爽。各位看看,一个不仁不义的超级大国是多么的可怕啊。中国军事,经济及文化超级后有这么狠吗?能这样做吗?如果中国奉行和谐,把和谐理念传播到世界,变成世界的普世价值,当然不能用了,只能走制造业超级大国和科技超级大国的道路,以中国的人力资源和科技力量和自己的盟友一起制造产品争霸世界,这是正道掠夺,希望有这么一天,希望愤愤们别滋扰生事自毁长城。

    中国最不利的是盟友不多,这比较被动,中国对周边国家采取绥靖政策,目的是尽量使这些周边国家成为盟友而不是敌人,这很重要,地缘政治最能扰乱一个国家,不能成为盟友就必然被其他大国所利用,还是在发展中解决问题吧,只要你够实力,是你的就是你的,一个也跑不了。愤愤们认为中国软弱,不敢言战,战很易,要修复很难,不到万不得已不能开战,作为单一个体被人打了,都会记恨一生,何况一个国家?如果周边的国家成为中国盟友,那么过2-30年后,中国成为超级科技和制造业大国后,中低段产业转移就靠这些国家了,这是围绕咱国家团团转的产业衍生链,大家一起进步,朋友齐齐玩,何乐而不为?中国要取得世界的信任以及认同,必须有自己的普世价值,这需要先进文化作后盾,现在提出的和谐理念能否成为普世价值,除了要确定和谐的具体内涵和可操作性外,更要在中国国内经得起考验,让周边国家感受到这一理念的先进性和时代性,才能扩展到国际,中国不能像欧美国家一样打着民主人权自由的山寨旗号到别国招摇吧?中国现在也开始玩文化渗透了,像在国外开办的孔子学院就是一个好的开端,让更多的人了解中国文化,为将来的中国价值理念传播世界打下基础。而愤愤们不明就里,说孔老二在中国都没市场,五四时已经被打倒,还要到国外行骗。这些人患了虚无主义的毛病,原因是没有从中国的古代文化里吸收精华,变成像一个没有姓氏的孤儿无根可寻的空虚。为何韩国要和中国争夺文化遗产和史上名人?用一句显浅易懂的话说就是:民族自豪感。这样的自豪感,像有人对你说,他爷爷是民国时期的大资本家,或他的祖上是什么大官的道理一样,言下之意是他有优良的基因。你不尊祖,你的根何来?人不就变成虚渺空无的愤愤了吗?恨自己父母的人,一定恨自己,恨古人的人,不会有国家认同感,没有民族自豪感,其实就是没有古代文化感。有人可能会说,祖宗的文化有什么好自豪的,落后愚昧,但我要说,国民不能从祖宗那里获得自豪感,那他生存在现代社会也不会有自豪感,自豪感是一脉相承的,它是精神的寄托,是内心的信仰,这与意淫无关。对待传统文化应采取扬弃与继承,不能一刀切,五四运动和文革的做法太过过火,以至弄成现代的中国人东南西北找不着北,出现文化断层,形成文化认同混乱,稍为提一下孔子或儒家或道家,就说成是别有用心,想用君君臣臣,父父子子的那一套迷惑和愚弄人民,那我要问,在执行和管理方面,什么时候离开过君君臣臣的制度了?只不过现在的说法变成上级和下级罢了,如果离开君君臣臣的制度,那全国人民都是主席了,那就真的民主了。和谐理念是儒家的文化,你不认同儒家的文化,何来谈论和谐?不要和谐那一套,那要什么?难道要天天斗争?不提倡和谐,不用儒家文化作为载体,中国还有什么有价值的文化作为普世价值让人接受?还是那句话,打倒易,收复难。自己都乱了,不知怎么说服别人。但现在的世界,你不能只有产品,没有文化影响力,那样不能成为真正的超级大国的。

    有人说,中国要强硬,对与有领土争端和有历史仇恨的日本采取强硬手段,必要时把它制服,本人认为不可,如果让我选择,我宁愿保持一个既不凶恶又敌对的日本。所谓生于忧患,死于安逸,中国人口多,疆域辽阔,地大物博,国民的意识里早就有天朝大国观念,认为是天生的强者,但从历史上看,中国往往到了安逸奢侈的时候就出问题,变成亡国奴。为了防范历史重演,身边必须有只恶狼,让他一直保持清醒。现在中国军事发展那么快,主要原因就是美日恶狼滋扰的结果,如果没这一原因,大家就会一门心思地以经济建设为中心,然后泡妞的泡妞,按摩的按摩,赌的赌去了,到真正危险的时候,又会一盆散砂,给人打得满地找牙了。同时,有这一头恶狼存在,也让愤愤们有个关心国家大事的好去处,让他们出出气,要保持他们的锐气,因一个国家不能没有愤愤,只要可控和不伤及国家元气,他们的存在是合理的。

    我欣赏李敖先生说过的一句话,大意是:不骂共蝉党,给共蝉党时间,让他自我改革。管理10多亿人口的国家并且使它富强,不是一件容易的事。一个5-6千万党员的政党,不可能没害群之马,作为个人,可以对他的不足提出意见和要求,但不要拆他的台,和一个全副武装的政党斗,不是找死吗?他的党纲有为人民服务这一条,你要抱住他,让他为你服务,你不为我服务,我不放过你。

    个人观点,不一定正确。

    • 只能望海兴叹了…我中文水平还没有那么高..难得一见的认真讨论,中国网民最缺乏这些了….

      • 那句成语应该叫“望洋兴叹”,当然,跟你表达的意思是一致的。 :mrgreen: 欢迎来三泰虎博客学中文,尤其是网络用语 😈 。我不会告诉你“雅蠛蝶”的意思的,凡事网友你要多多百度和GOOGLE啊。不过在中国查中文类的东西,还是百度要好一些。中印网友多交流才是对两国有益处的。 😳

    • 政党和国民的关系就是夫妻关系.一个能干的丈夫必须要配一个能干的妻子.丈夫越能干,这个婆娘就要拚老命往脸上干和用一点点心留意丈夫的能干。如三锅整天叫嚣的什么深冷技术.丈夫学得深奥从事的活儿老婆也搞不懂,但老婆也要偶尔装装疯,问问他:“空气真的能变成砖砣砣吗?”“还有那个“熵”是怎么回事?”丈夫心里受用得很。这里老婆的打扮和提问就是民权思想.丈夫越能干老婆越打扮。如果老婆不提高自己,再能干的丈夫也会泄气,他想老子再辛苦还是面对不会欣赏的黄脸婆,就此息气也.一味的附和执政党就相当于不想打扮的婆娘.专制制度的国家就象一夫一妻制.对于妻子来讲,丈夫没得选。丈夫挣小钱钱时,老婆就在脸上抺抺香香就可以滴.丈夫挣二屌子钱,老婆就要赶紧跟上,描眉往脸上抺灰也.这里老婆的捈脂抺粉,就是民权思想.当这个家伙野心勃勃时,此时的老婆一定要定好机票准备到棒子国整容也!总之这对男女的要求绝不可错发展的位.只要错位就要釀成杯具—隔壁的三哥就要有想法了(这小子的婆娘娇滴滴滴.真她娘的消魂)。置换成政党和小民,那家伙可就是水火不容. 政党操炮火,小民握菜刀.
      夫妻关系的好玩,犹如政党和国民的好玩是一样一样滴。妻子偶尔不要丈夫上床.把它急得在客厅里团团打转。试想她婀娜多姿风情万钟粗细到位又不让自己触掽。狠狠心曰:”亲愛的,那个爱妈死包包你明天到专卖店选也,卡上的钱钱足够也,明天把老娘接来也,舅子的户口我明日亲自办也.“政党和小民也不过如此耳.全体小民民权意识出奇的高,政党急得象那个想受用的活宝一样,不过这个动静就大了,又是处罚贪官,又是调整大政方针,又是把跑到月亮上的亡命之徒抓回来.
      有时丈夫把钱钱挪用了,把她准备给小姨子的钱用来买一辆QQ车,但一定要会想他把钱用在小家庭上.又没有泡妞又没有睹搏,但必须敲警钟,要不然睡沙发也.妻子必须武装自己,要知道他做的一切本来就是该做的.以前的悲剧就是丈夫的学问和才气出奇的高,而妻子则是目不识丁的老实人.那场悲剧是双方造成的.是中国命中注定的.人民和领袖都是无辜的.遇见这样的丈夫不可能不信任而把自己整个生命托付于他!遇见这样的妻子丈夫不可能不自己作主而掌握家庭的发展方向.
      丈夫再能干也要和他作对,大方得体的妻子就是最高的褒奖。过度的赞誉是不正确的.超能干的政党和超民权意识的小民各有一手,面对乱七八糟的狗屎外邦才真正有两手.

      • 民权意识是小民手里拥有的最基本的思想武器.无论民主与专制.是统治者自觉和不自觉容易忽视的东西.工具五花八门, 骂就是工具之一,小民不是理论家,整天养家糊口,累得气喘如牛.怎能个个都有闲心著书论自由.小民不用,或者逆来顺受是不行的,不骂怎能知道小民的疾苦?统治者不容易小民更不容易! 政党越能干,小民就要越能骂越会骂,整个统治和被统治的过程就会于无形中成为了民主主义制度的过程.艰挺的专制实际是坚挺的两党制—强硬的政党和高超的小民.源泉于小民的执政党充分了解自己的小民超强的民权意识德性.小民也对政党充满了信心.变成夫妻关系这两口子的性生活就淫荡也,A级片也.看得三哥和米帝天天骂娘也.全世界都急尖尖地跑来取”精“也.丈夫和妻子天天热情高涨,这丈夫肌体强健,妻子也主动承欢,看似你骑在老娘头上,老娘实在以逸待劳.那发自内心呻吟简直和痛苦不沾边.谁统治谁?三哥和米弟的生活就会一发不可收拾 。一个整天抱怨丈夫不能干,一个天天在家打老婆.抱怨丈夫不能干的成了活脱脱的怨妇,整日价蓬头垢面,丈夫也整天夹着个瘪茄子,不是阳痿就是早泄,从此里外不是人。而打老婆的就悲壮得多,试想这他妈的来自于法兰西的婆娘本来就半老厨娘,还常常给老子摆谱.老子是谁?米弟也!想当初…,这生来就民权意识奇高的法兰西婆娘整会让他想当初!怒火万丈,烧房子也,砸客厅也.伙同其他类似经历的移民婆娘整天在街上示威游行也.这丰韵犹存的婆娘天天折腾,化妆品一点也不减少,她是谁?法兰西也,英格兰也,大和也,德意志也以及全世界最有见识的聪明婆娘组成的也.且是由早年娘老子所教由民主,自由,博爱武装到牙齿的一伙也.从此两口子毫无生趣可言.丈夫也只借昔日威风混日子.变成了非常危险的人物。幸福的家庭怎能拍它的马屁?
        ——不骂白不骂。找死也要骂。

  2. 不感冒。对于周边国家就是2字,蹂躏。还转移产业链,不弄死他们就不错了,尤其像日本,越南,这种吃里扒外的。印尼和印度需要打压。蒙古需要颜色革命。韩国,台湾,新加坡,乃至香港一部分团体需要环球时报天天点名。

    对于远方国家,就是竭尽所能的获得利益。不从就打压,再不从就打死。

    什么民主,狗屁,毛主义才是王道。

  3. 感觉印度人诡辩都很厉害,即使在对自己很不利的情况下,他们假设两个没有依据的条件,利于自己不利于对方的条件,然后就在这个条件上洋洋洒洒把对手说的一文不值。
    感谢三泰虎兄的工作!辛苦!!

  4. 谢谢三泰虎的辛勤工作和给我们提供这个交流的平台。既然有这么一个好的平台,大家多交流,多发表评论,这也是对博主工作的首肯,也能为博主出点提升人气的绵力。大家喜欢看印度人的评论,我想也喜欢看到博文下面本国人的观点吧?因评论人的多少和人气热度成正比,所以,我想三泰虎也喜欢看到大家的评论,不会在意你的观点如何,愤愤也好,理智也好,出气也好,都会无任欢迎,志在参与嘛。
    本人乐于参与,把自己的想法说出来,当然有主观成分,有时也有愤愤的情绪。愤愤之乐,乐于泄愤,理智之乐,乐于至理。各取所需,各得其乐。
    10楼的朋友说对周边国家就2字,蹂躏。如果这2字能解决问题,我也赞成用这2字。本人的观点是实用主义,能一牢永日解决问题,为什么不用呢?问题是这些国家都在中国身边,而且不是一个半个,牵一发而动全身。我想最欢迎中国对周边国家动武的是美国,其次是日本俄罗斯,美国在中国周边,从南斯拉夫轰炸中国大使馆后制造了那少多事件,不正是为了这个吗?在中国羽翼未丰的时候把中国摆平,代价最少。篇幅有限,要叙述清楚,不是一言二语的事,用一句话概括:南海利益只是中国整体战略利益的一部分,部分服从整体需要。从美国最近在西太平洋的军力部署增加到60%可知,中国对南海已经展开布局。
    至于你说的毛主义是王道,我不否认,历史上有影响的人物都是我们中华民族的瑰宝,他们的影响是深入国民骨髓的文化基因,挥不去砍不断的,越想拼弃越会产生意识混乱,就如同人要去除父母基因一样可笑。儒家文化和毛泽东思想在我来看,就像构成一个人一天的完整生活一样,吃饭,工作,睡眠你说哪一个重要?每个都重要,只是在某个阶段相对应的要素显得比较重要而已。儒家文化和毛泽东思想其实是一文一武的关系,两者都不可或缺,为何国人非要将两者割裂开来对待,非黑即白呢?中国要取得更大的进步,必须把这两个对立面合二为一,一起运用。太平时,儒家思想重要些,战时毛泽东思想重要些,这就是实用主义。不合时宜的乱用,都会断送国家命运。任何一种思想,主义,如果没有道德的制约,都可以被滥用误用,都会产生危害。民主,人权,自由的思想在运用过程中也离不开道德的约束,一旦离开道德制约,就是刀刃。而道德是意识形态的东西,你说是就是,非就非,产生问题的症结就在这里。

    • KRR兄的长篇大论本身就可以独自成篇了,不乏真知灼见,是个明白人,让三泰虎长见识了。鼓励认真讨论,再接再厉….

    • 真看不出论十大关系与时下的经济建设有什么本质区别,看不出到处茑歌燕舞更有潺潺流水与和谐有不一样的境界。
      在一个企业中,君君臣臣思想早就被文明的现代青年丢进了垃圾堆.跳槽就是对这种慒粕的鄙夷!也是人人平等的最直观的表现.文明的现代青年高管作为高管带秘书,但作为企业的一员他上班也得刷卡进大门,这就是人人平等的现代文明的公民意识,至于把许多特权往他身上扣来证明存在的不平等小民也无奈反驳,但并不能证明君君臣臣的思想理所当然的应该存在.
      不谈了,再谈小民也拙谈不好.且越谈越离我的亲爱的三锅远了.

  5. 印度可以拥抱美国,但是无法承担惹恼中国的后果
    从这篇文章的题目可以看出,作者有意刺激印度读者的神经。从文字上看,印度政府原意应是:印美合作,不构成第三方威慑。但作者写出这一题目,意思变成:印美合作,要看中国脸色。如果把题目变成:中国可以拥抱美国,但是无法承担惹怒俄罗斯的后果,大家有什么感觉?我想自己都会变成愤愤了。这分明是扇动读者既仇视政府的无能,也仇恨中国的傲慢。从这点也看出,印度精英从骨子里就敌视中国,以合作之事搬弄出新是非来。

    • 三锅是拥抱全世界比它强的全体超哥滴,惹恼不惹老中国是打米弟的痞子腔滴,间隔距离是三锅很会拿捏滴,国内的神经是顶个屁用滴。中国是拥抱了米弟滴,普京叔叔是无所谓滴,因为天朝的脾气他是有把握滴 ,天朝一见米弟就屁颠颠滴,如今米弟舞枪弄棒是始料未及滴,至于天朝承认不承认是小民无奈滴!总之三锅的外交政策是有东东可以借鉴滴。
      “唤醒工农千百万”临时工城管是觉得可歌可泣滴,往人的身上帖标签和往自己的身上贴标签,似乎不妥滴。假如有外敌入侵,全体国民都理应“抄家伙”的,全体都该成为脊梁滴,让”谁谁”去成为脊梁这种想法是令人伤心滴。

  6. 虎哥辛苦了,能抱怨一下么?有好多天打不开你这网站我都急死了,还有就是更新太慢了,总觉得看的不过瘾。

    • ❓ ❓ ❓
      从前几天开始,三泰虎博客打开速度就很快的。三泰虎本人也不用代理上网站了。
      请问你是哪里上网,什么宽带

      另:在没有人投稿前,三泰虎更新速度就只能这样了。或许周末可以多更新一点。

  7. 中印是一场古国之间的优越性角逐游戏…感觉还是挺认同的虽然印度被西方文明侵蚀了、但好歹是土生土长的,还是保留相当一部分传统,算是半个古国,就是文明传承不完整。