从这里了解印度人对中国的看法

外国网民评论歼31战机成功首飞(视频)

2012-11-01 16:07 34个评论 字号:

2012年10月31日早10时,中国第二种五代战斗机——AMF战斗机在某机场进行了首次试飞,至此,中国成为世界第二个同时试飞两种五代机原型机的国家,此前,只有美国同时研制了F-22和F-35两种五代机,中国的航空工业再一次迎来了伟大的里程碑。中国歼31战机首飞引起了外媒关注,称中国已超俄日仅次于美国。有美国网友对“仅次于美国”的说法嗤之以鼻,称中国至少落后美国几十年;有的美国网友惊呼“中国空军已经走得如此之远”;有的则与往常一样称这是中国偷来的技术。

版权所有:http://www.santaihu.com
原文标题:China’s Newest Stealth Fighter Takes Flight
原文链接:http://www.wired.com/dangerroom/2012/10/china-stealth-first-flight/

以下是美国(外国)网民的评论:

OG_Locc

“placing the rising Asian power just behind the U.S.”

LOL. Really?

If by “just behind” – you mean multiple decades – this shitty hack job of an article is spot on. LMAO

“这个崛起中的亚洲大国仅次于美国”

笑,真的吗?

如果真是“仅次于”,那么你说的是仅落后几十年吧。粗制滥造的文章由此可见一斑。笑翻了。

原创翻译:三泰虎 http://www.santaihu.com

stardave2020

Agreed, China is like 60 years behind us. As long as they don’t have FREEDOM!!! and DEMOCRACY!!! they will always be behind.

It is not like they are the largest manufacturing nation on earth, it is not like they have a economy to support it, it is not like they are investing massively into their education and future generation. And of course it is not like they are white.

So yeah, China will always be behind US as long as the human species continue to exist.

USA!!! USA!!!!

同意,中国落后我们60年。只要没有自由和皿煮,他们就会永远落后。

中国是世界最大的制造国,有一个可供支撑的经济,在下一代的教育上大规模投资,然而皿煮和自由不是以上方面可以比拟的。当然,也不在于他们不是白人。

所以,只要人种仍然存在下去,中国就会一直落后美国。

美国!美国!

Toby1

Chinese aviation has a long way to go before they catch up with US tech. That is just a simple fact.

中国航空业要想追上美国,还有很长一段路要走。这是简单的事实。

stardave2020

Ok let me summarize 90% of response here

1. USA STRONG!!!!!
2. China weak
3. USA REAL STEATH!!!!
4. China 60 years behind
5. USA STRONG!!!!!!
6. Cheap Chinese clone
7. USA STRONG!!!!!!!

there ya go.

好吧,让我总结下这里90%的评论。

1、美国强!

2、中国弱

3、美国战机真正隐形

4、中国落后60年

5、美国强!

6、中国廉价复制

7、美国强!

OG_Locc

China’s only about 20 something years behind on the stealth aspect. But you’re right, they’re about 50 years behind on the engine technology.

中国在隐形方面只落后大约20年。不过你说得对,他们在发动机技术上落后大约50年。

Thomas

my wife loves Chinese made Chanel hand bags, they look real and are cheap!!! I would get a pair of Oakley sun glasses myself, but I’m just afraid my eyeballs will get sun burned without that UV coating they put on the lenses. LOL

我妻子喜欢中国产的香奈儿手袋,看起来逼真又便宜!我自己本想买一副奥克利太阳镜,不过担心镜片上没有涂防紫外线涂料而眼睛被灼伤,笑。

Thomas

We buy Chinese products everyday because we don’t have much of a choice: everything is made in China! The Chinese labor is so cheap, I love it! But poor little red commie guys, I feel sorry for them working to death in sweatshops 12 hours days for $1 while I buy a shit load of fun stuff to enjoy in my free time (hahah, get it? FREE time….FREEDOM?). At least the Chinese workers only have one child to feed, its cheaper that way too.

我们每天都买中国货,因为没得选择:每一件东西都是中国产!中国劳动力非常便宜,我喜欢!不过要为可怜赤色小共表示遗憾,他们为了1美元在血汗工厂每天累死累活上班12个小时,而我在自由时间里买一大堆东西来享受(哈哈,懂没?自由时间…自由?)。至少中国工人只要抚养一个小孩,那样负担也更轻就是了。

BANSAK9214

It will in no way be able to compete with Japan’s new F-3 TigerLion…now also in secret development.

绝对无法与日本正在秘密开发的F-3 TigerLion战机竞争。

Lee Powney

China 2011 trade SURPLUS= $155.14 billion USD
USA 2011 trade DEFICIT $558 billion USD
USA 2010 spending on defence $683.7 billion USD

I dont think they will be behind for long… get used to it

中国2011年贸易盈余1551.4亿美元

美国201年贸易赤字5580亿美元

美国2010年军费开支6837亿美元

我认为他们不会落后多久…你会习惯的。

Jimsworld

This is great news!
We may need help in pushing back the next alien invasion, and with China helping us out we might even have a chance.

(cause without the USA, China is is just a back water 3rd world country – who else is going to buy there ‘Made in China’ plastic – I suppose Russia will 🙂

这是好消息!

在打退外星人的入侵时,我们可能需要帮忙。有了中国的帮助,我们或许有胜算。

没有美国,中国就是个落后的第三世界国家——谁还会购买“中国造”的塑料制品——我猜俄罗斯会 🙂

quackula1

China would like to thank the following corporations for their contributions:
Boeing
Lockheed-Martin
Military Contractors and Sub Contractors

“Thanks for letting us steal your technology”

中国会想感谢以下公司的贡献:

1、波音

2、洛克希德马丁

3、军备承包商和分包商

“谢谢让我们偷你们的技术”

PeteEllis

So, all we really know is that it looks high tech and can fly. Right? How is this a huge leap forward for the Falcon Eagle? Last I heard the Chinese were relying on Russian made engines for their warplanes.

所以我们真正知道的就是看起来高科技和可以飞,对吧?怎么会是巨大飞跃?我上次听说中国战机依赖俄罗斯提供发动机。

原创翻译:三泰虎 http://www.santaihu.com

Federale

Stealth? It looks like an F-15 copy.

隐形战机?看起来就像是F-15飞机的复制品。

Tim Culley

This is such a gross exaggeration of Chinese air power it is irresponsible.

China is perhaps 35 years away from having a fleet comparable to that of the United States TODAY. You make it sound as though they are about to become the worlds strongest air power which is completely misleading. The gap will only widen in the future.

把中国空军力量说得太夸张了吧,这是不负责任的。

要想打造堪比当今美国的舰队,中国还需要35年的时间。你说得好像中国空军快要成为世界最强大空军一样,这完全是误导。差距在未来只会扩大。

fabio gonzalez

I guess spying does pay off for the chinese.

我认为中国人的间谍活动确实成功。

MauriceAGuarin

This just amazes me how the Chinese military has come so far in aviation

震惊了,中国空军已经走得如此之远。

goldeneye

It’s one prototype with old-generation major parts. The US has over 100 F-22’s in service…

这是用上一代机型主要零件拼装起来的原型机。美国已经服役100多架F-22隐形战机…

hnlee

Though everyone looks down upon them today, the Chinese is a very smart race. They can come up with products that could be ultimately surprise everyone.

All you need is very smart people and money, and they have got both.

So laugh as you like and one day you will laugh no more.

虽然大家今天看不起中国人,不过他们是非常聪明的种族,可以生产出最终让每个人吃惊的产品。

你所需要的一切就是聪明的人和钱。中国人两个都有。

所以你就尽情取笑吧,总有一天你再也笑不出来。

majrod

They might have “smart people” but once other people stop coming up with new ideas to copy you’re kind of stuck. I’ll be much more concerned when China invents something. Until then we need to get serious about security and tech transfer. That will slow the Chinese down a decade.

他们或许有“聪明人”,不过一旦别人没有推出新创意让其山寨,他们就卡住了。我更关注中国什么时候发明一些东西。在此之前,我们需要严重关切技术安全和技术转移,这样可以延缓中国发展达十年之久。

GerardAlvarado

maybe you should move to china them

也许你应该搬到中国去。

goldeneye

Note the non-stealthy engine outlets, old-style. Also the steep, sharp angles on everything; which is against stealth.

注意看不符合隐形设计的发动机外沿。还有遍布机身的棱棱角角,这些都不符合隐形设计。

stardave2020

Come on guys, don’t disappoint me, let all the butthurt comment flow in.

Don’t forget to include the following points.

1. Cheap Chinese Copy

2. 10000% as a result of Chinese hackers

3. Just a single technology demonstrator with no ability to produce more

etc. etc…

Come on “China experts” it is time for you to shine.

加油,各位,别让我失望,把所有恼羞成怒的言论都放上来吧。

别忘了包括以下几点:

1、廉价的中国复制品

2、100%是中国黑客偷来的技术

3、只是一架展示技术的原型机,没有能力批量生产

等等…

加油,现在该是“中国专家” 光芒四射的时候了。

goldeyene

But it’ll turn out to be just a copy of old US stealth technology. It doesn’t seem to be completely stealthy either. It’s a huge plane for a *fighter.* How could it dogfight anyone? Its big & clumsy, 3rd rate, Chinese copy-cat *technology.*

结果会是美国老款隐形技术的复制品。看起来也不像具有完全隐形能力。作为战机来说体积太庞大。怎么空战?这是中国三流山寨技术生产出来的庞大笨拙战机。

johnboy4546

“It’s a huge plane for a *fighter.* “

It appears to be significantly smaller than the Su-27 flying alongside it, and the Su-27 is most definitely a fighter

“作为战机来说体积太庞大”。

——似乎明显比伴飞的苏-27飞机更小。毫无疑问,苏-27是战机。

原创翻译:三泰虎 http://www.santaihu.com

Tim Culley

No offense but I’m not sure that the plane deserves to be called “stealth just because the outside is a little smoother looking. What evidence do you have that this plane actually has a reduced radar/thermal cross section?

请勿见怪,不过我不确定这架飞机是否仅因为更平整就配得上隐形称号。还有哪些证据可以证明这架飞机的雷达截面积确实降低了?

aggielawyer

It’s pretty easy to slam through a stealth fighter development plan when you can steal designs and technology from other countries. You can also save money on design and development AND, in the case of China, on labor costs.

当你可以从其他国家偷来设计和技术时,全力发展隐形战机就相当简单了。你可以节约一大笔设计和开发费用。就中国而言,还可以降低劳动力成本。

Blair Toland

The Chinese can’t even figure out how to make a jet engine that doesn’t grenade after five hours…Their stealth attempts are basic propaganda at best, death traps for their poor pilots at worse. Let me know when they stop buying engines from Vladimir.

中国人连飞机发动机都捣鼓不出来,他们开发的隐形战机最多是用于宣传的基本型,是可怜飞行员的死亡陷阱。我倒想看看他们什么时候不再向弗拉基米尔·普京购买发动机。

Chuckiechan

The best technology ever stolen.

这是偷来的最好技术。

友荐云推荐
    • 看了米国佬的评价,我发现我自己应该更加努力的工作,不管是为了自己还是国家,只有自己强大了才能够得到别人的尊重。

  1. 一股老陈醋味,我们现在经历的一切都是6,70年前他们做过的,只不过进程快了很多,再过20年,看他们还有什么笑的资本!

  2. 和俄美的差距还是很巨大的,说什么超俄放屁的,自己的发动机都是从俄国进口的,我们虽然有了但是有瑕疵还不能装上用,俄国不给发动机,这些飞机就的干等,不要自大,路还很长,人家几十年的东西被你用几年光景超越了,你不觉得可笑吗?看看大吹大擂的游戏光荣使命,玩了之后,再也不相信PLA了

    • 看了你的发言如此肤浅,你不觉得好笑?改革开放几十年难道以前一直都是在干等?就这几天才进行发展超越?至于发动机,你自己孤陋寡闻我也不稀得教育你,你自己去搜搜j10b使用的什么发动机.自大要不得,像你这样以一款游戏来看待整个国防工业,pla,只能说是愚昧的自轻自贱.同样要不得,你是不是自卑深如骨髓?需要服用那个啥壮骨液?

    • 我们从来不自大 也没这个资格 但是没从文章中看出自大的到底是谁吗?发射卫星 载人航天这种国外看中国是不可能完成的任务 咱们也做到了 发动机也只是时间问题,, 😎

    • 瞎说。不懂技术不要乱说好吗?跟俄罗斯有什么关系? 收费用毛发这是惯例。也是保密,好吗? 我们的发动机跟al31fn半毛钱关系也没有,倒是从英国的斯贝mk2,和美国的cfm56里一点点琢磨出来的,也只是借鉴,更多部分还是靠自己做。

      不要以为看了几篇所谓俄媒的文章,就觉得真跟老毛子有关系。是不是俄国专家写的文章,还两说呢?我接触过的老毛子,还是比较诚实的。

      至于美国网友吐槽,这个很正常了。领导世界20多年,自打苏联解体后,优越感膨胀起来,一时半会有点骄傲,怎么能接受这种优越感的结束呢?

    • 看看你“看看大吹大擂的游戏光荣使命,玩了之后,再也不相信PLA了”这句,就足以说明你脑子进水--从一款游戏就看出PLA行不行?--不但进水,还养鱼~

      • 那个游戏确实一般,当然我也没玩,不过贴吧里看的图就确实没法跟使命召唤,战地,荣誉勋章这一类的比,跟越南的那个什么射击游戏比,我看也悬

  3. 搞了半天90年代以来的美国人的“国际主义精神”都是扯淡,种族主义才是白皮的根本。

    这样的白皮越多越好,尤其是那些中学生水平全球垫底的美国白皮越多越好。

    我都怀疑,以美国白皮的智商,没有华人的智力扶贫他们是怎么支撑起几十年的发展的。

  4. 【我怀疑。。。要不你就证明一下给我看】,这个句子已经成为美国佬的口头禅了。干嘛要证明给你看,Yankees!

  5. 切!让他们尽情地挖苦吧,我们自己可不能妄自菲薄,中华民族能够在历史上领先全世界数百年的时间,肯定是有其内在必然性的。没有哪个国家哪个民族会永远领先,这是历史的规律,美国也不会例外。

  6. 这不科学啊……不是米国的军坛吧……应该类似网易之类的娱乐而已。偷技术……哈哈,中国能偷,你的那些盟友不知道偷了你家技术多少次了?也没有见谁玩出来啊……发动机这玩意没办法,需要时间的积累,做不了假!

  7. 还记得小时候别人送我一套当时算是很精美的国产飞机画片,然而我却没有那么开心,因为我发现比起发达国家的飞机我们的飞机实在太丑了。哎,谁能想到不过20年我们就也有了世界上最先进的战机?

  8. 以前有个人写书,但是还没有出版,就有一样的书出现,当时,大家都说写书的那个人是在抄袭,那么,如何才能让对方觉得你不是在抄袭呢,接着写,总有对方抄不了的时候。

    中国也在研究6代机,6代机世界还没有,中国如果出现了6代机,那么就说明,中国不是在抄,别人是在抄中国。

    • darpa预研到是对6代机有过定位,不过目前来看,八字还没一撇,无人战斗机,这个编程,地形匹配系统怎么编啊?再说,无人的缺陷始终存在,电磁脉冲和反卫星武器,只能说大家有一些设想,但是没谁真去做,目前看的靠谱的也就是x37b和x51驭波者系列,2万米以上低轨道一下这段距离。但是这个层次,也没发有人,电离层的外表下,根本没法格斗,基本上也就是放放导弹,激光,打完完事。还贼耗钱。

      • 不是你这概念,土鳖的五代机思路是无人低空高速突防,将敌空中力量摧毁与地面。这是系统工程,如大推力火箭,为的就是大载荷通讯卫星,为无人机提供高速数据链支持。土鳖的事,很多时候是看不懂的。二代的往往跟一代同时上马,如氢弹。土鳖这几年银子还是有的,养得起。
        空天飞机是另外一种类型,但也就是预研罢了,现实中作用不如弹道导弹。

  9. 自我感觉良好的美国屌丝,可惜盛衰兴替是历史发展的必然结果,不以人的意志为转移。区区200年的杂种国家,如何跟上下5000年历史底蕴积累的中国相比?中国会在未来30年内回到曾经的超级大国位置上!迟早中国人会再次怒吼:犯我中华天威者,虽远必诛。